Tavaly az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működésére vonatkozó jelentős mennyiségű jogszabályváltozás okán szükségessé vált egy munkacsoport felállítása. A 2014. november 20. és 2015. április 30. között zajló munka során az önkormányzati rendeletek és a hatályos jogszabályok összhangjának megteremtése, a párhuzamos szabályozások megszüntetése, a mögöttes joganyag hatályvesztése miatt kiüresedett intézkedések kigyomlálása és a koherencia megteremtése volt a résztvevők legfőbb feladata. Összegezve: 92 rendeletből 46 módosítására volt szükség. Közben megtörtént az ujbuda.hu honlapon található, valamint a szervezeti egységeknél használt nyomtatványok felülvizsgálata is.
A képviselő-testület úgy határozott, két pályázatot is benyújt a helyi önkormányzatokért felelős miniszter és az államháztartásért felelős miniszter közösen meghirdetett pályázati felhívásra. Az egyik célja a Keveháza utca 10. szám alatt működő háziorvosi és védőnői rendelő felújítása (igényelt támogatás: 30 millió, önerő: 48 millió Ft). A másiké pedig Gazdagrét Törökugrató Általános Iskola multifunkcionális sportpályájának fejlesztése. Ez esetben a teljes beruházási összeg 35 millió, ebből az igényelt támogatás 20 millió forint.
(V. L.)