A Budapest One irodapark része a Kelenföldet és környékét érintő városmegújítási programnak. Az épület az Etele térre tervezett bevásárlóközpont és a Kelenföldi pályaudvarhoz tervezett közlekedési csomóponthoz kapcsolódóan kap helyet. - Az új metró gazdaságélénkítő hatására mi szeretnénk az első magánbefektetői példa lenni – monda Tatár Tibor a Futureal vezérigazgatója a projektet bemutató sajtótájékoztatón. Hozzátette, a Futureal szoros együttműködésben van a Fővárosi Önkormányzattal, a XI. kerületi Önkormányzattal és a Budapesti Közlekedési Központtal a sikeres városrehabilitáció érdekében.
Az együttműködés alapján az Etele téri metrókijárat a cég költségén épült, a Futureal mintegy 650 millió forinttal járult hozzá a közterületek fejlesztéséhez és a terület közlekedését segítő tervezési feladatokhoz.
Az irodakomplexum építészeti megoldásaiban számos eddig nem látott innováció jelenik meg. Az épületben üzletek, kávéházak és szolgáltatók is helyet kapnak, de 1000 négyzetméteres játszóteret és 1500 négyzetméteres fitnesztermet is beterveztek. Az épületrészekre zöld teraszok és tetőkertek kerülnek, valamint tetőtéri futópályát is építenek. A beruházás része egy elektromosautó-töltőállomás, de lesz biciklitároló is. Futó Péter, a vállalat társalapító tulajdonosa szerint minden szükséges szolgáltatás karnyújtásnyira lesz az irodai dolgozóknak.
Az eseményen Újbuda polgármestere arról beszélt, hogy lassan vége a gazdasági válságnak, mivel a magánbefektetők belátható időn belül kezdenek nagyszabású fejlesztésekbe. Hoffmann Tamás a szerint a beruházás - amely a Kelenföldi pályaudvar és Őrmező környékének eddig elhanyagolt, évekig nem hasznosított területén létesül - jelentősen befolyásolja a kerület életét. Példásnak nevezte az előkészítést, és hogy egyszerre történik a közlekedési csomópont, valamint a szolgáltató és irodaközpont fejlesztése. Hoffmann Tamás úgy véli, az átfogó városrehabilitációs fejlesztés, a 4-es metróval együtt emeli majd a környékbeli ingatlanok értékét.
Simicskó István államtitkár, országgyűlési képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy várhatóan 7000 ember dolgozik majd a komplexumban, ezért a kerület érdeke, hogy minél több beruházás valósuljon meg.
A környék levegőáramlásával kapcsolatban a Levegő Munkacsoport is végzett felmérést. Vendégh Zsolt a szervezet munkatársa szerint, a terület szellőzése a beruházás után is kielégítő marad, nem lesz levegővákuum az épülettömb mögött, a budaörsi szélcsatornából áramló friss levegő pedig továbbjuthat a város felé.
Berki János projektigazgató elmondta, hogy az építés idején mindent megtesznek a lakók nyugalmáért. Példaként említette, hogy a Boldizsár utcából zsákutca lesz a forgalomcsökkentés miatt.
T.D. - ÚjbudaTV