Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 22. hétfő, Csilla, Noémi

Bejöttek a postai csekkfejlesztések

Újbuda   |   2016, január 18 - 16:27Nyomtatóbarát változatSend by email

A tavaly bevezetett újításoknak köszönhetően mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája - állítja fejlesztéseiről szóló közleményében a Magyar Posta.

Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra lassult a visszaesés üteme - közölte a Magyar Posta. Tavaly 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, mintegy 2190 milliárd forint értékben.

2015 elején a posta kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, melynek beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül 370 ezer csekket fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben az előző évben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.

A közlemény szerint tavaly februárban 20 darab, a bankkártyás befizetést is biztosító csekkbefizető automatát is üzembe helyezett a társaság, ezeken keresztül 2015-ben összesen 280 ezer csekkbefizetés történt, értékük meghaladta a 3 milliárd forintot.

A Magyar Posta fél éve lecserélte 5000 POS-terminálját és megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként lehet befizetni. Ezzel egyre többen élnek, tavaly december végéig 10,3 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint értékben.

2015 év végén elindult a Csekkoló alkalmazás, amely a Posta Hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a felhasználó és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.

A Magyar Posta 2016-ban további fejlesztéseket hajt végre a csekkes befizetéshez kapcsolódóan.

Újbuda