Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

Többet utazik vásárlás miatt a magyar

Újbuda   |   2014, július 15 - 00:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai utaznak a vásárlás miatt - áll egy felmérésben.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai utaznak a vásárlás miatt - áll egy felmérésben.
A 21 országban, ezer fős mintákon elvégzett felmérés magyar jellemzője az is, hogy a vevők ragaszkodnak a megszokott bevásárló központjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani - mondta Borbély Gábor, a felmérést végző CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég régiós piackutatási vezetője.

Szerinte az eddigi felmérések egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most pedig mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Ezáltal markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kell kezelni a kettő közötti országokat is.

Míg Dél-Európában - némi túlzással - az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott, ismerik az árakat is, a vásárlást követően pedig távoznak. A többi ország vásárlói elvárják, hogy a plázák szolgáltatásai között legyen free wifi, ingyenes parkoló és jó étterem, illetve alapvetően biztonságos legyen a hely. A látogatás módja azonban inkább az északi mintát követi. A kutatás szerint Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes országcsoportot követi.

Borbély Gábor szerint az, hogy Magyarországon az utóbbi években nem épült új pláza és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, hozzájárult ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása előtérbe került.

A felmérés része volt az internetes vásárlás is. A magyarok inkább az interneten tájékozódnak, majd az üzletben veszik meg a kiválasztott árut. - Ez fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül nem tud vevőt szerezni, ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, mivel informálódás után betér a vásárló - áll a tanulmányban.

MTI

Többet utazik vásárlás miatt a magyar