Az Újbudai Hallgatói Startup Pályázat döntőjét február 21-én rendezték meg a Polgármesteri Hivatal épületében. A négyszer 1 millió forint összdíjazású pályázattal idén is innovatív ötleteken és fejlesztéseken alapuló növekedésorientált ifjúsági vállalkozások létrehozását, korai fázisú támogatását segítik.
Újbuda Önkormányzata és a Spin-Off Klub felhívásra 19 pályamű érkezett, közülük kilencen kerültek a döntőbe, végül a zsűri a kiválasztotta a négy nyertest. A pályázaton 35 év alatti, a XI. kerületben campusszal vagy Újbudával együttműködési megállapodással rendelkező felsőoktatási intézményben tanulói jogviszonnyal rendelkező, vagy a XI. kerületben állandó lakcímmel bíró felsőoktatási hallgatók indulhattak egyénileg, vagy maximum ötfős csoportban. A témát illetően nem volt megkötés, de fontos volt a társadalmi elfogadottság. Idén főként a környezettudatosságot és az innovációt díjazták.
A nyertes projektek:
bedrock.farm - decentralizált beltéri precióziós növénytermesztő hálózata segítségével egész évben ki tudja szolgálni az éttermeket magas minőségű zöldségekkel.
Compocity - egy zöld városi rendszer, ami könnyedén megvalósítja a komposztálás lépéseit városi környezetben, a kuka előkészíti a tápanyagot a talaj számára szaktudás és napi gondozás nélkül. Használatával a kültéri eljárásokkal szemben sokkal gyorsabban egy magas tápanyag tartalommal rendelkező anyag ültethető a talajba.
NIGHTINGALE – olyan technológiai környezetet jelent, amelyben vak és látássérült emberek akadálymentesen használhatnak és értelmezhetnek matematikai témájú, vagy egyéb, számításokat és képleteket tartalmazó dokumentumot. Ennek a környezetnek kulcsfontosságú eleme bármilyen forrásból származó matematikai kifejezések optikai felismerése, értelmezése és felolvasása a felhasználó számára. Ezt gépi tanulási módszerekkel, ezen belül neurális hálókkal szeretnék megvalósítani.
OkosKukac - összekapcsolja az oktatástechnológiát és a környezetvédelmet, kiegészíti a pedagógusok munkáját. A tervezett hulladékgyűjtő a legkisebbek oktatásához kínál innovatív lehetőséget, a gyerekek a képernyőn megjelenő utasítás (kép és szüveg) segítségével dönthetnek az eldobandó szemét sorsáról, szelektálhatják azt. A terméket a Budapest Műszaki Egyetemen 2019-ben megrendezett IoT (Internet of Things) versenyre fejlesztették.