Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 23. kedd, Béla

Hasznos fogyasztóvédelmi mobilalkalmazás segíthet külföldi utazásaink során

Újbuda   |   2016, július 14 - 12:32Nyomtatóbarát változatSend by email

Az ingyenesen használható „ECC-Net: Travel” alkalmazás az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon segít a szabadságunk alatt külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában a célország nyelvén.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (ECC-Net) segítséget nyújt a külföldi utazások alatt, a szolgáltatások és vásárlások során felmerülő problémák rendezésében.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország közreműködésével kifejlesztett „ECC-Net: Travel” nevű egyedülálló mobil alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén (magyar nyelven is), továbbá norvég és izlandi nyelven.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett az alkalmazás fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming adatforgalommal kapcsolatos díjak elkerülése érdekében.

Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazást célszerű a kiutazás előtt letölteni az alkalmazásboltokból vagy a következő oldalakról:

Android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

Apple:

https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

Windows Phone:

http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294...

Amennyiben a helyszínen az utas nem tudja rendezni határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszát, akkor a hazaérkezés után javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott szakmai és jogi segítségét kérni.

Az EFK ingyenes közreműködése bármilyen fogyasztóvédelmi tárgyú, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető. Így az EFK többek között légiközlekedéssel, külföldi szállásfoglalással, szállás minőségével, autóbérléssel, online szolgáltatásokkal, vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, továbbá külföldi cégtől (online vagy hagyományos üzletben) vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára.

Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.

Európai Fogyasztói Központ Magyarország/Újbuda