Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
május 6. hétfő, Ivett, Frida

A képviselő szerint... – Erhardt Attila

Újbuda   |   2020, október 30 - 09:00
Nyomtatóbarát változatSend by email

Szükség van egy hídra Csepel és Újbuda között, de nem így – Erhardt Attila véleménye

A Budapesti Fejlesztési Központ Zrt. (BFK) a https://ujdunahid.hu/ weboldalon grandiózus látványtervekkel mutatta be a tervezett új, korábban Galvaninak nevezett híd terveit.

A BFK közlése szerint városi hidat terveznek építeni, de az általuk a hídon várt forgalom nagysága megegyezik az M0-ás legforgalmasabb szakaszáéval. Az Andor utca forgalma napi 9000, a Szerémi út déli szakaszáé pedig napi 9500 autóval növekedne, anélkül hogy az Andor utcával kapcsolatban bármiféle vizsgálatot, módosítást végeznének, hiszen a BFK a tervezés határaként a Fehérvári utat jelölte meg. E két hatalmas autómennyiség a Szerémi út és a Galvani utca kereszteződésében, jelzőlámpás csomópontban futna össze.

Véleményem szerint az Andor utca nem képes ezt a megnövekedett forgalmat elvezetni.

Miközben a pesti oldalon különböző tervek készülnek az út részleges felszín alá vitelére, a budai oldalon semmi hasonló sincs, még a potenciális elképzelések között sem. A tervek szerint a Galvani út déli oldalán található ősfás terület is áldozata lesz az építkezésnek, hiszen az ott található épületeket lebontják, a fákat pedig kivágják. Ezek a fák nekünk pont olyan értékesek, mint Pesten, a Határ út mellett lakóknak a kiserdő!

Mint a tervezett hídfő közelében élők képviselője az alábbi feltételeket fogom képviselni a BFK-val folytatott tárgyalásokon:

az Andor utca forgalmát nem növelni, hanem csökkenteni szükséges;

elvárjuk, hogy ez a forgalmat a felszín alatt vezessék el a sűrűn lakott övezetekben;

a híd budai levezető útjának tervezési határa nem lehet a Fehérvári út, a teljes M1–M7-ig tartó útszakaszt vizsgálni kell;

a Galvani út melletti telken lévő fákat meg kell védeni a kivágástól;

a tehergépjármű-forgalmat teljesen ki kell tiltani az Andor utcából;

a Galvani híd legyen valódi városi híd, nem lehet célja az agglomerációból érkező forgalom bevonzása, hanem a Duna két oldalán lakók helyi közlekedési igényeit kell szolgálnia.

Címkék: