Az újbudai telephelyű cég ünnepélyes keretek között mutatta be a magyar mérnökök által készített önvezető autót Zsámbékon. Hoffmann Tamás a kerület polgármestere hangsúlyozta, az ilyen fejlesztéseknek nemzetgazdasági szempontból is kiemelkedő jelentőségük van, ami egyebek között a hazai oktatási rendszernek köszönhető. A ThyssenKrupp és a kerület között rendkívül gyümölcsöző a kapcsolat – tette hozzá. Egyet értett vele Csernus László önkormányzati képviselő is, aki a gépjárművezetés közben érzett biztonságérzetről beszélt.
A ThyssenKrupp hazai fejlesztőközpontja azért kezdett az önvezető autók tesztelésébe, mert bár budapesti fejlesztéseik csak később, 10-15 év múlva kerülnek az utcai autókba, a magyar fejlesztők igénylik ezeket az autókat tesztjeikhez. A vizuális jelfeldolgozás alapján működő önvezető autót és a legújabb fejlesztésű elektromechanikus, szoftverekkel vezérelt kormányrendszereket a világ autóiba szerelt kormányoszlopok negyedét adó, a világ egyik legjobb csapatának számító ThyssenKrupp budapesti kompetenciaközpontjának közel ötszáz mérnöke fejlesztette ki. „A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem az autóipar számára vállalja és biztosítja a megfelelő számú és képzettségű szakembert – a cégek által is kalkulálható módon – mondta a bemutató alkalmából Szalay Zsolt a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék vezetője.
Az okos kormányrendszerek szoftveres vezérlése biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához – részletezte az autómodellek jellemzőit Fitos Csaba, ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. technológiai fejlesztésért felelős vezetője.
A cég budapesti fejlesztőközpontján kívül Győrben futómű gyárat üzemeltet, jelenleg pedig egy harmincmilliárd forintra rúgó zöldmezős beruházás is zajlik Jászfényszarun, ahol 2017-től kezdve elektromechanikus kormányrendszereket (C-EPS) és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyárt majd a konszern.
T. K.