Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 3. vasárnap, Győző

Lezárult a Spin-off Klub tavaszi szemesztere

Újbuda   |   2015, május 13 - 11:52
Nyomtatóbarát változatSend by email

Május 4-ig tíz alkalommal ültek össze a hallgatók a B32 Galériában, hogy sikeres vállalkozásépítésről és üzleti modellekről hallgassanak előadásokat és tegyék fel kérdéseiket szakembereknek, vállalkozóknak.

A Spin-off Klub ezúttal is sikeres féléven van túl. – Elsősorban az üzleti kommunikációt állítottuk fókuszba, eljött hozzánk Auguszt Olga és Baumgartner Antal, a kerület két ismertebb vállalkozója – mondta Freész Gergely a klub vezetője.

Ebben a szemeszterben, több mint ötszázan voltak kíváncsiak az előadásokra. Az utolsó témája a crowdfunding, azaz a közösségi finanszírozás volt: három fiatal vállalkozó nemzetközi piacon szerzett tapasztalatai révén lehetett megismerkedni az interneten dinamikusan terjedő, legújabb támogatási modellel. Lényege, hogy tőke, kölcsön vagy uniós támogatás hiányában egy weboldalon népszerűsíthetik kezdő vagy akár gyakorlott vállalkozók az ötleteiket. Ha érdekes, a támogatók megelőlegezik a projekt költségét, melyért cserébe általában a végén megkapják a „terméket”.

Gulyás Sára, a Pikkpack dizájnere egy saját tervezésű cipővel tette próbára az egyik legnagyobb forgalmú közösségi finanszírozási oldalt, a Kickstartert. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen 2013-ban készített mesterdiploma munkája vált piacképes termékké, aminek lényege, hogy a vásárló egy teljesen lapos csomagolásban kapja kézhez a cipőjét, amit otthon egy saját ízlése szerint választott cipőfűző segítségével kétdimenziós állapotából háromdimenzióssá tud alakítani. Tizenhétezer dollár összegyűjtése volt a cél, kétszáz pár cipő legyártásához. Az egyhónapos kampány alatt, végül több mint húszezer dollárt sikerült összeszedni.

Pál Marcell a Brewie alapítójának csapata drágább terméket, automata sörfőző gépet készített. Azért választották a közösségi finanszírozást, hogy teszteljék a piacot, lássák a reakciókat. A csapat viszont az Indiegogo oldal mellett voksolt, mivel a már említett Kickstarteren elesnek az összegyűjtött támogatástól azok a projektek, amelyek nem teljesítik a kitűzött célt. Az Indiegogo rugalmas finanszírozási rendszere viszont lehetővé teszi, hogy a projekt indítói akkor is hozzájussanak a támogatók pénzéhez, ha a kampány valamiért elbukik.

Péter Viktor a Mindclash Games játéktervezője az általuk feltöltött stratégiai társasjáték tapasztalatairól beszélt. A több mint 2 órás agymunkát igénylő játék egy viktoriánus, kicsit steampunk fantáziavilágban játszódik, résztvevői pedig azért küzdenek, hogy a város leghíresebb bűvészévé váljanak. Péter Viktor beszámolt arról, hogyan tettek szert egy a Kickstarter platform elindításához szükséges amerikai cégre és annak vezetőjére, olyanra, akiben meg tudtak bízni. Úgy véli a társasjáték iparágban már nagy kiadók is felfedezték a finanszírozás ezen módját és a kockázatosabb projektjeiket így indítják el, de előszeretettel választják a biztosabbnak tűnő üzletek finanszírozásához is a crowdfunding-ot.

A szemeszter utolsó Spin-off Klubjának előadásaiból kiderült, hogy nem csupán a prototípus legyártásáig lehet az online oldalon keresztül eljutni, hanem akár segítség lehet a nemzetközi márka felépítésében, az első vásárlók megszerzéséhez vagy webáruház létrehozásához is.

H.L.