Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 24. szerda, György

Hónap közepén adják át a Budaörsi úti csomópontot

Újbuda   |   2016, április 6 - 14:58Nyomtatóbarát változatSend by email

Lassan befejeződnek a Budaörsi úti csomópont munkálatai és váratóan április közepén tartják az új közlekedési helyszín műszaki átadását. Az intermodális közlekedési csomópont befejezése a tervezetthez képest fél évet csúszott.

A Budaörsi úti építkezés hivatalosan 2014 augusztusában, gyakorlatilag 2014. október 26-án kezdődött és az eredeti tervek szerint következő év decemberére készült volna el. A mintegy 7,2 milliárd forint értékű közlekedési beruházás három fő ütemben zajlott: első ütemben ideiglenes út készült az építési forgalomnak a középső elválasztó sávban, a másodikban épültek a visszafordító közúti sávok, a harmadikban pedig új jelzőlámpás csomópontok épültek az új aluljáróknál. Közben megszűnt a Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljáró, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épült. Az intermodális (több féle közlekedési eszköz találkozását biztosító) csomópont a Kelenföldre villamossal, metróval, busszal vagy vonattal érkező utazókat szolgálja ki, illetve bonyolítja a Budaörsi úti közúti közlekedést is. Tervek szerint ésszerűbbé és biztonságosabbá teszi majd a közlekedést, megkönnyíti az M4-es metróvonal elérését, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolatot biztosít Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között.

A beruházó BKV Zrt. és DBR Metró Projekt Igazgatóság valamint a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. még tavaly ősszel tartott lakossági fórumot a kerületben, ahol tájékoztatta a kerületieket az építkezés részleteiről. A fórumon Takács Viktor, Újbuda főépítésze elmondta, a fővárosi beruházásnál elérte a kerület, hogy nem a korábbi tervek szerinti kétszintes felüljárós megoldás valósult meg. Ez szerinte egyrészt jóval költségesebb lett volna, másrészt a Sasadi út felé lakóknak több kellemetlenséget okozott volna. Ezt az elképzelést írta felül a „két patkós” aluljárós csomópont terve, ami Takács véleménye szerint biztos, hogy elfogadhatóbb. Ugyancsak az eredmények között említette, hogy a nevezett útszakasz többé már nem autópálya, hanem fővárosi főút, ezért sebességkorlátozást lehet rajta bevezetni.

Újbuda