Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 20. szombat, Tivadar

Átadták az 1-es villamosvonal újbudai szakaszát

Újbuda   |   2015, március 20 - 14:02
Nyomtatóbarát változatSend by email

Hivatalosan is jár az 1-es villamos a XI. kerületben, miután péntek délelőtt átadták az 1-es Újbudáig meghosszabbított 3,2 kilométeres szakaszát. A vonal további, a Kelenföldi vasútállomásig tartó hosszabbítása tervezés alatt van.  

Véget ért az 1-es és 3-as villamosvonal felújítása - tudatta közösségi oldalán a Budapesti Közlekedési Központ, azt követően, hogy ünnepélyesen tadták a meghosszabbított villamosszakaszt. Tarlós István főpolgármester szerint a Rákóczi híd ezzel elnyerte eredeti funkcióját, az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése befejeződött. Elmondta, hogy lehetnek még kisebb, az erederti tervben nem szereplő kiegészítő munkák, azonban szerinte ezek nem zavarják majd az utazóközönséget.
Az 1-es villamosvonal hosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta állandóan napirenden volt, de 2010-ig nem történt előrelépés. Akkor a projekt új lendületet kapott, mostanra pedig megépült a több mint három kilométer hosszú pálya a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom útvonalon, melynek új végállomását a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakították ki.

Az 1-es villamos a Bécsi út/Vörösvári út és az Etele út/Fehérvári út között közlekedik, az 1A villamos indulási időpontjait beépíti az 1-es menetrendjébe a BKK. A járatot hétköznap és hétvégén is sűrítik, az 1-es hétköznap reggel 3, napközben 6, délután 3-4, késő este 10 percenként jár, hétvégén napközben 7-8, hajnalban és késő este pedig 10 percenként követik egymást a villamosok.

Az 1-es villamos a Bécsi út/Vörösvári úttól a Közvágóhíd H-ig a megszokott megállóhelyein áll meg, újbudai útvonalán pedig az alábbi megállókban lehet rá felszállni:

  • Infopark,
  • Budafoki út/Dombóvári út,
  • Hauszmann Alajos utca/Szerémi út,
  • Hengermalom út/Szerémi út,
  • Etele út/Fehérvári út.

Tarlós István közölte, a beruházás részeként rekonstrukciót végeztek a 1-es és a 3-as villamosvonalon, ennek köszönhetően megújult a teljes infrastruktúra, csökkent a környezetterhelés, csökkentek a menetidők. Kiemelte, hogy mostantól babakocsival, kerekesszékkel is könnyebben használhatók ezek a járatok.
A 2020-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban körülbelül 340 milliárd forint támogatás kaphat a főváros fejlesztésre, amelyből például 8,5 milliárd forintot fordíthatnak az 1-es villamos további Etele térig történő meghosszabbítására.
A fővárosi önkormányzat 2015-2016-ban 47 alacsonypadlós CAF-villamost szerez be, melyek közül maz első március 15-én megérkezett és várhatóan ősztől áll forgalomba. A rövidebbek a 3-as vonalán, a budai fonódó villamoshálózaton, a hosszabbak pedig az 1-es villamosvonalon közlekednek majd.

Újbuda