Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 9. szombat, Tivadar

Aggályok a BudaPart miatt

Újbuda   |   2020, január 10 - 11:32
Nyomtatóbarát változatSend by email

Megkezdődött a Budapart Projekt II. ütemének, a Lágymányosi-öböl és környékének fejlesztésére vonatkozó környezeti hatásvizsgálati eljárás, ennek keretében a Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya közmeghallgatást tartott.

A BudaPart a Lágymányosi-öbölben, a Kopaszi-gátat is felölelő területen épül, közvetlenül a Duna partján, a 15 lakóépület és 13 irodaház mellett hotel és számos infrastrukturális beruházás is kapcsolódik hozzá. A teljes kiépítés után összesen 300 000 négyzetméter irodát, fázisonként 200 lakást és kiegészítő kiskereskedelmi területeket foglal majd magában a projekt, amelynek első lakóházait már átadta a Property Market Kft. A két, okosotthon-megoldásokat is kínáló épületben 268 lakás található.

A Market Építő Zrt. kivitelezésében létrejövő városnegyed 54 hektáron valósul meg, a fejlesztés végére akár 30 ezren is élhetnek itt. A környezetvédelmi és építéstechnikai, szakmai kérdésekre a kivitelező cég és a Kormányhivatal munkatársai válaszoltak az önkormányzat dísztermében tartott január 9-i közmeghallgatáson. A szuperkomplexum és az építkezési munkálatok környezeti hatásait tárgyaló fórumon a kerületben élők tehettek fel kérdéseket.

A meghallgatáson szóba került a zajszennyezési határértékek ügye, a vasárnapi munkavégzés betiltásának igénye, az építkezésnek az élővilágra gyakorolt hatása is, de a közlekedéssel, túlzsúfoltsággal kapcsolatos kérdések voltak túlsúlyban. A térségben élők fő félelme az, hogy a felszíni közlekedés nem tudja kiszolgálni az egyre nagyobb tömegek igényeit. A jelenlévők többsége szerint nagy gondot okoz a beruházás, hiszen a 25 ezer új munkahely, a háromezer lakás hatalmas forgalmat generál majd a környéken, márpedig a Budafoki út most is túlzsúfolt. Az épülő új MOL-székház és az új lakások miatt naponta több tíz ezren érkeznek a városrészbe, vagy indulnak el onnan, miközben a környező utak már egyébként is túlterheltek.

A közmeghallgatáson a Levegő Munkacsoport képviselője írásbeli javaslatot tett a kivitelezők elé, azzal a céllal, hogy meggyőzzék a döntéshozókat, kevesebb építményt és több parkot létesítsenek a térségben.

Újbuda