Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
július 30. szerda, Judit, Xénia

Szavazás a Gazdagréti Lidl Áruház felépítéséről

Üdvözöljük a Gazdagréti Lidl Áruház felépítésére vonatkozó szavazással kapcsolatos tájékoztató weboldalon. Itt megtalálhatók a legfontosabb információk és gyakran ismételt kérdések (GYIK) a szavazási folyamattal kapcsolatban.

 

Alapinformációk

A Szent Angyalok Plébánia 1992-ben szerződést kötött a Fővárosi Önkormányzattal a Gazdagréten található terület ingyenes használatáról. A területet a katolikus közösség 2091. augusztus 31-ig kapta meg azzal a feltétellel, hogy csak olyan közösségi létesítményeket építhetnek oda, ami minden magyar állampolgár számára nyitott.

 

Szederkényi Károly Miklós plébános 2011-ben kérte a fővárostól, hogy a terület egy részét átadhassa kereskedelmi tevékenységre, míg a másik részén sportpályák, park és játszótér épüljön. 2016-ban a hasznosítására vonatkozó szerződésbe került, hogy kiskereskedelmi egység is épülhet a területre. A plébánia és a Lidl között történt egyeztetések során elkészültek a tervek, de írásbeli szerződés nem született.

 

2025-ben az önkormányzati képviselők kezdeményezték, hogy az áruház építéséről az ott élők dönthessenek egy véleménynyilvánító szavazáson. A plébánia és a Lidl is támogatta ezt az elképzelést. Bár később a kormány kiemelt kormányzati beruházássá nyilvánította az építkezést, ezzel jogfosztottá téve az XI. kerületi önkormányzatot, a plébánia és a Lidl vállalta, hogy a szavazás eredményét figyelembe veszik a végleges döntésnél. Az önkormányzat ezért véleménynyilvánító szavazást kezdeményez.

 

Szavazási Folyamat

  • Ki vehet részt a szavazáson?
    A szavazáson csak a környéken élők vehetnek részt, akik lakcímkártyával igazolják jogosultságukat.

  • Hogyan zajlik az online szavazás?
    Az online szavazás az Újbuda applikáción keresztül zajlik július 28. és augusztus 10. között. Minden résztvevő egyetlen szavazatot adhat le. Az applikáció a lakcímkártya fotózása után ellenőrzi a jogosultságot, majd lehetőséget ad az "igen" vagy "nem" szavazatra.  

  • Mikor és hol lesz a jelenléti szavazás?
    A jelenléti szavazásra augusztus 9-én 8:00-11:00-ig a Nagyszeben téri piacon és augusztus 10-én 9:00-12:00-ig a Szentangyalok Plébánia udvarán kerül sor. A jelenléti szavazáson is ellenőrizzük a lakcímkártyát a jogosultság megállapítására.

  • Adatvédelem
    A szavazáskor megadott adatok teljes mértékben titkosak, és azokat sem szavazás közben, sem utána nem tároljuk, nem kezeljük. 

 
Kérjük, hogy a további részletekért és az aktuális információkért látogass el rendszeresen a weboldalunkra. Köszönjük, hogy részt veszel a közösségi döntéshozatalban!

 

Látványtervek

 

 

 

 

 

 

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

1. Miért van szükség a szavazásra?
A szavazás célja, hogy a környék lakói véleményt alkothassanak és kifejezhessék álláspontjukat az áruház építésével kapcsolatban.

 

2. Mi történik, ha a szavazás "nem" eredményt hoz?
A szavazás eredménye figyelembe lesz véve a döntéshozatal során, azonban a végső döntést a Szent Angyalok Plébánia és a Lidl képviselői hozzák meg.

 

3. Hogyan tudom ellenőrizni, hogy jogosult vagyok-e a szavazásra?
Az Újbuda applikációban a lakcímkártyád fotózása után azonnal megkapod a jogosultsági visszaigazolást. (az érintett utcák névjegyzékét itt találod)

 

4. Miért van szükség az applikáció letöltésére?

Az ügyben online módon csak így lehet szavazni, a szavazás az alkalmazás része.

 

5. Ki számolja össze a jelenléti szavazatokat?
Az önkormányzat által kijelölt szavazatszámláló bizottság dolgozza fel a jelenléti szavazatokat.

 

6. Miért van szükség a lakcímkártya fotójára?
A lakcímkártya fotójára azért van szükség, mert az applikáció ennek segítségével állapítja meg, hogy a felhasználó jogosult-e részt venni a szavazáson. A rendszer automatikusan ellenőrzi a megadott címet, és csak a környéken állandó vagy ideiglenes lakcímmel rendelkező nagykorú állampolgároknak engedélyezi a szavazást.

 

7. Milyen adatokat kap meg az önkormányzat az online szavazás során?
Az önkormányzat kizárólag a leadott szavazatot (igen vagy nem), valamint a lakcímkártya számát kapja meg – kizárólag a szavazatok hitelesítéséhez.

 

8. Milyen adatokat kap meg az önkormányzat a jelenléti szavazás során?
A jelenléti szavazáson résztvevők a lakcímkártyájukkal igazolhatják jogosultságukat.

 

9. Milyen adatokat tárol vagy kezel az önkormányzat?
Az önkormányzat semmilyen személyes adatot nem tárol és nem kezel. A szavazatok feldolgozása során kizárólag az összesített eredmények kerülnek nyilvánosságra. A szavazás teljesen anonim.

 

10. Honnan lehet megtudni a szavazás végeredményét?
A szavazás végeredményét az alábbi felületeken hozzuk nyilvánosságra:

  • Újbuda hivatalos weboldala: ezen az oldalon

  • Az Újbuda Facebook- és Instagram- oldalain

  • Újbuda Újság

  • Újbuda TV  

 

11. Ki vehet részt a szavazáson?
A szavazáson minden nagykorú állampolgár részt vehet, aki állandó vagy ideiglenes lakcímmel rendelkezik a kijelölt környéken. A jogosultságot lakcímkártyával kell igazolni. (Az érintett utcák névsora itt található.)

  

12. Hol tekinthetők meg a Lidl áruház tervei?
A tervek elérhetők:

  • Ezen a weboldalon

  • Az Újbuda Facebook-oldalán

  • Az Újbuda Újság aktuális számában  

 

Újbuda applikáció letöltése

A lenti QR kódok beolvasásával letölthető az Újbuda applikáció, amennyiben mobil eszközről nézi ezt az oldalt a gombra kattintva is letöltheti az áruházából az Újbuda applikációt.

 

  

Amennyiben az itt nem érintett témában lenne kérdése, keresse a terület képviselőit az alábbi e-mail címeken:
Bakai-Nagy Zita bakai.nagy.zita@ujbuda.hu
Keller Zsolt keller.zsolt@ujbuda.hu