Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 19. péntek, Emma

Designgondolkodás: a sikeres startup egyik titka

Újbuda   |   2017, május 30 - 15:26
Nyomtatóbarát változatSend by email

A környező országok közül a magyar startup ökoszisztéma a legerősebb, nagyon sok jó ötlet van a piacon, ám nem mindegyik jut el a fogyasztóig. Az IBM szakemberei szerint a sikerhez elengedhetetlen elsajátítani a design thinking, vagyis designgondolkodás módszertanát - amit megtanítanak az MVM Edison program 12 nyertes pályázójának a Műegyetemen.

Március végén hirdették ki az első hazai energetikai startup pályázat, az MVM Edison Light Up! nyerteseit. A beérkezett 118 pályamunka közül 12 került ki győztesként, melyeket 1 millió forint nyereménnyel díjaztak, és kaptak lehetőséget, hogy részesei legyenek az inkubációs mentorprogramnak. A pályázat második fordulójában egyfajta felkészítő program zajlik a Budapesti Műszaki Egyetemen. A döntősök számára egy kétnapos Design thinking workshopot tartanak, ahol az IBM szakemberei nyújtanak mentori segítséget, különböző országokból, valamint az MVM Csoporthoz tartozó Smart Future Lab képviselői is jelen vannak. Az első forduló nyerteseinek a design thinking elsajátítására, valamint projektjeik továbbfejlesztésére, elemzésére nyílik lehetőségük egy kiváló szakmai stáb segítségéve. - Mi abban segítünk, hogy olyan módszereket mutatunk, amik ahhoz kellenek, hogy az ötletből megoldás legyen, másrészt technológiai támogatást is nyújtunk - mondta a felkészítő programról Pongrácz Ferenc, az IBM Délkelet Európai üzletfejlesztési igazgatója.

De mi is az a Design Thinking?

Hatékony módszer a problémák meghatározására és megoldására alapvető gyakorlatok segítségével a vonzó és megnyerő felhasználói élmények létrehozására. IBM Design Thinking a kreatív gondolkodás, ügyfélközpontúság és agilis design új korszaka. A stratégiai döntések meghozatalára összpontosít, melynek során elsősorban egy felhasználó út meghatározására és létrehozására összpontosít, nem pedig a folyamatra és technológiára. Pongrácz Ferenc elmondta, minden csapattal leültek és egyénileg megbeszélték, hogy konkrétan mire van szükségük. Hozzátette, a Design Thinking elsajátítás minden csapatnak az érdeke. - Ez a módszer arról is szól, hogy gondoljuk végig, kinek csináljuk azt, amit csinálunk és az ő élményeiből és igényeiből kiindulva éptkezünk. Olyan problémákat keresünk, amit hogyha megoldunk, boldog lesz az ügyfél. Nem a technológiából indulunk ki, hogy mi mit tudunk csinálni, hanem hogy mi jó az ügyfélnek - fogalmazta meg röviden a módszertan lényegét.

A csapatok a két nap alatt végigmennek a módszertan minden fázisán és a különböző fázisok között prezentálják, hogy hol tartanak, mire jutottak. Mindenki angolul prezentál, hiszen a mentorok között szinte alig akad magyar.

forrás: origo.hu

fotó: Polyák Attila - Origo